* آذر، عادل (1381) تحلیل مسیر و علت یابی در علم مدیریت ، مجله مجتمع آموزش عالی قم ، شماره 15 صص 59 الی 96
* بنی مهد، بهمن و شجاع ، نفیسه (1397) بررسی دیدگاه حسابرسان درباره فعالیت های بازاریابی، مجلههای پژوهش های حسابداری مالی و حسابرسی ، مقاله پذیرفته شده و در نوبت چاپ
* بنیمهد، بهمن. مرادزاده فرد، مهدی و اردکانی، معصومه (1392). فرصت طلبی و ارزشهای فرهنگی.مجله مدیریت فرهنگی، شماره 20 ، دوره 7، صص 71 -83
* حمدی، کریم و اسماعیلی بیدهندی، حسن (1383) جنبش اصلاحی در مدیریت بازار، مجله مدیریت فرهنگ ف شماره 5 صص 147 الی 166
* رمضانی ، علی اکبر، بنی مهد، بهمن و رویایی رمضان (1394) سهم بازار حسابرسی و اظهار نظر حسابرس: شواهدی از بخش خصوصی حسابرسی مجله علمی و پژوهشی حسابداری و حسابرسی مدیریت ، شماره 13 صص 85 -77
* شعبان، رضوان. بنی مهد، بهمن و رویایی رمضانعلی (1396) اثر محافظه کاری اجتماعی و ماکیاولیسم بر استقلال حسابرس، مجله علمی و پژوهشی حسابداری و حسابرسی مدیریت، شماره 22صص 75-86
* عاطفه ، مرجان و برزگر، الهه(1396) رابطۀ اخلاق پولی و ادراک اخلاقی دانشجویان حسابداری با درک اقدامات تردیدآمیز، فصلنامه اخلاق در علوم و فنّاوری، سال دوازدهم، شماره 2 ، صص 117-126
* Arli. D., & Anandya. D., (2017) Exploring the impact of empathy, compassion, and Machiavellianism on consumer ethics in an emerging market , Asian Journal of Business Ethics,PP. 1-17 https://doi.org/10.1007/s13520-017-0076-8
* Bass, B. M., & Steidlmeier, P. (1999). Ethics, character, and authentic transformational leadership behavior. The Leadership Quarterly, 10, 181 – 217
* Broberg,P., Umans,T., Skog,P., Theodorsson,E., (2018) "Auditors’ professional and organizational identities and commercialization in audit firms", Accounting, Auditing & Accountability Journal, Vol. 31 Issue: 2, pp.374-399
* Broberg, P., Umans, T. and Gerlofstig, C. (2013), “Balance between auditing and marketing: an explorative study”, Journal of International Accounting, Auditing and Taxation, Vol. 22 No. 1,pp. 57-70.
* Carter, C., Spence, C. and Muzio, D. (2015), “Scoping an agenda for future research into the professions”,Accounting, Auditing & Accountability Journal, Vol. 28 No. 8, pp. 1198-1216
* Chesser, D.L., Moore, C.W. and Conway, L.G. (1994), “Has advertising by CPA’s promoted a trend toward commercialism?”, Journal of Applied Business Research, Vol. 10 No. 2, pp. 98-105.
* Chen, F., Peng,S., Xue, S., Yang,Z., and Ye, F.,(2016) Do Audit Clients Successfully Engage in Opinion Shopping? Partner‐Level Evidence, Journal of accounting Research. Vol.54 Issue 1 PP.79-112
* Fisher, D. and Sweeney , J., (1998) The Relationship Between Political Attitudes and Moral Judgment: Examining the Validity of the Defining Issues Test, Journal of Business Ethics 17: 905–916, 1998
* Kennedy, E., and Lawton, L,. (1998) Religiousness and Business Ethics, Journal of Business Ethics 17: 163–175,
* Li-Ping. T., Roberto Luna-Arocas. T., and Whiteside, H.D., (2003),"Money ethic endorsement,self-reported income, and life satisfaction", Personnel Review, Vol. 32 Iss 6 pp. 756 – 773
* Murphy, P. R. (2012). Attitude, Machiavellianism, and the rationalization of misreporting. Accounting, Organizations, and Society, 37, 242-259.
* Pollay, R. W. (1986). The Distorted Mirror: Reflections on the Unintended consequences of Advertising. Journal of Marketing Research, 50, 18- 36.
* Ruiz-Palomino, P., & Banon-Gomis, A., (2016) The negative impact of chameleon-inducing personalities on employees' ethical work intentions: The mediating role of Machiavellianism, European Management Journal,
http://dx.doi.org/ 10.1016/j.emj.2016.02.010
* Sojka .J.Z. and Deeter-Schmelz. D.R., (2008) Need for Cognition and Affective Orientation as Predictors of Sales Performance: An Investigation of Main and Interaction Effects , Journal of Business Psychology, Vol. 22 PP. :179–190
* Svanberg, J., & Öhman, P., (2016) Does Ethical Culture in Audit Firms Support Auditor Objectivity?, Accounting in Europe, 13:1, 65-79
* Tepe, B., Piyale, Z.E., Sirin, S.,Sirin, L, R,. (2016) Moral decision-making among young muslim adults on harmless taboo violations: The effects of gender, religiosity, and political affiliation , Personality and Individual Differences 101 PP. 243–248
* Verbeek, M., Boon, A. & Drent, P. 1996. Exploration, aggressive behavior and dominance in pair-wise confrontations of juvenile male great tits. Behaviour 133, 945-963.
* Wakefield, R. l. 2008. Accounting and Machiavellianism. Behavioral Research in Accounting.VOL. 20 . No 1. pp.115 -129.
* Webster, C., (1990)Toward the Measurement of the Marketing Culture of a Service Firm, Journal of Business Research Vol.21,PP. 345-362