* آشنا، حسام الدین.روحانی،محمدرضا.(1386). هویت فرهنگی ایرانیان از رویکردهای نظری تا مولفه های بنیادی. فصلنامه تحقیقات فرهنگی. دوره سوم، شماره 4، صص:185-157.
* اشتراوس، انسلم. کوربین، جولیت. (1395). مبانی پژوهش کیفی: فنون و مراحل تولید نظریه زمینهای. ترجمه: ابراهیم افشار. تهران. نشر نی.
* اشتراوس، انسلم. کوربین، جولیت. (1385). اصول روش تحقیق کیفی: نظریه مبنایی رویه ها و شیوه ها. ترجمه: بیوک محمدی. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
* ایمان، محمدتقی.(1394). فلسفه روش تحقیق در علوم انسانی. چاپ سوم. تهران: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
* بازرگان، عباس (1387). مقدمهای بر روشهای تحقیق کیفی و آمیخته. تهران: انتشارات دیدار.
* پورموسی، علی اکبر.(1388). اهمیت حسابرسی داخلی از دیدگاه مدیران. فصلنامه حسابرس، شماره 44و45، صص 109-103.
* جنکینز، ریچارد(1381). هویت اجتماعی ، ترجمه : تورج احمدی، تهران:انتشارات شیرازه.
* حیدری، حمید و رضایی، احمد. (1391). تحلیل جامعه شناختیِ هویت حرفه ای دانشجویان مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه مازندران. فصلنامه تحقیقات فرهنگی، سال 5، شماره 2، صص 29-1.
* داناییفرد، حسن. امامی، سید مجتبی. (1386). استراتژیهای پژوهش کیفی: تأملی بر نظریهپردازی داده بنیاد. اندیشه مدیریت، سال اول، شماره دوم _ پاییز و زمستان. صص 76 - 69.
* رحمانی، علی.(1394). سخن نخست: رهنمودهای حرفه ای ضامن اعتبار و ارتقای حسابرسی داخلی. دو ماهنامه حسابرسی داخلی، دوره 1، شماره 5و6، صص 4-4.
* زکی، محمدعلی(1385). بررسی و سنجش حمایت سازمانی. مجله دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه اصفهان. دوره 18، شماره 3، صص103 -122.
* صلاحی نژاد، مریم و فارسیجانی، مریم. (1393). حسابرسی داخلی و چالش های برون سپاری. دو ماهنامه حسابرسی داخلی، دوره 1، شماره 1، صص 44-37.
* عبدلی، محمدرضا و نادعلی، علی اکبر. (1394). بررسی تاثیر وجود حسابرس داخلی بر کاهش رخداد تحریف های مالی و قانونی و مالیاتی در شرکت ها. دانش حسابرسی، سال 15، شماره 61، صص.
* فروتن، معین و رشادت جو، حمیده. (1394). مفهوم پردازی هویت حرفه ای اعضای هیات علمی؛ ارائه یک مدل کیفی. مجله مطالعات آموزش و یادگیری، سال 7، شماره 1، صص 123-100.
* فلیک، اووه(1388). درآمدی بر روش تحقیق کیفی، مترجم: هادی جلیلی، تهران: نی.
* کرسول، جان. (1391). پویش کیفی و طرح پژوهش: انتخاب از میان پنج رویکرد (روایت پژوهی، پدیدارشناسی، نظریه داده بنیاد، قومنگاری، مطالعه موردی). ترجمه حسن داناییفرد، حسین کاظمی. ویرایش دوم. تهران: انتشارات صفار.
* محمود زاده، علی.(1393).بسترها و نیاز های حسابرسی داخلی. دو ماهنامه حسابرسی داخلی، دوره 1، شماره 1، صص 14-10.
* مدیریت حسابرسی داخلی بورس اوراق بهادار تهران. (1387) نظامنامه حسابرسی داخلی.
* مشایخی، بیتا.(1393). حسابرسی داخلی: ارزش آفرینی در اقتصاد نقش آفرینی در فرهنگ. گزارش دومین کنکره سالانه حسابرسان داخلی ایران، تهران.
* مشایخی، بیتا. مهرانی،ساسان.(1395). حسابرسی داخلی.چاپ اول. تهران:موسسه انتشارات دانشگاه تهران.
* مرادی، مرتضی.(1393).گذرپارادایمی از پژوهشهای کمّی به پژوهشهای کیفّی در علوم انسانی مجله رهیافت.شماره 57 ، پاییز و زمستان1393صص:116-93.
* منتی، وحید و بابایی، مقداد. (1394). حسابرسی داخلی و تقلب. دو ماهنامه حسابرسی داخلی، دوره 1، شماره 5و6، صص 60-33.
* یوسفی اقدم، رحیم.(1394). امر موقت و توسعه هویت حرفه ای دانشجویان دکتری در ایران. فصلنامه سیاست علم و فناوری، سال 7، شماره 2، صص 101-65.
* ولیزاده، لیلا و قربانی، احمد. (1394). هویت حرفه ای پرستاران و عوامل مرتبط با شکل گیری آن: یک مقاله مروری. نشریه پژوهش پرستاری، سال 10، شماره 4، صص 97-88.
* Abbott, L. J., B. Daugherty, S. Parker, and G. Peters. 2016. Internal audit quality and financial reporting quality: The joint importance of independence and competence. Journal of Accounting Research 54 (1): 3–40. doi:10.1111/1475-679X.12099.
* Ashforth, B. E., Harrison, S. H., & Corley, K. G. (2008). Identification in organizations: An examination of four fundamental questions. Journal of Management, 34(3), 325–374.
* Broberg,P., Umans, G., Skog, P., and Theodorsson, E. (2018). Auditors’ professional and organizational identities and commercialization in audit firms. Accounting, Auditing & Accountability Journal, https://doi.org/10.1108/AAAJ-02-2014-1607.
* Brouard, F., Bujaki, M., Durocher, S., & C. Neilson, L.(2016). Professional Accountants’ Identity Formation: An Integrative Framework. J Bus Ethics. 142: 225.https://doi.org/10.1007/s10551-016-3157-z.
* Carlone, Heidi B. & Angela Johnson (2007), “Understanding the Science Experiences of Successful Women of Color: Science Identity as an Analytic Lens”, Journal of Research in Science Teaching, 44(8).
* Day, C., Elliot,B.,&Kington,A. (2005). Reform, standards and teacher identity: Challenges of sustaining commitment. Teaching & Teacher Education, 21, 563-577.
* Erut, M. (1994), Developing professional knowledge and competence. London: Falmer press.
* Fairfield-Artman, Patricia (2010), “Narratives of Female ROTC Student-Cadets the Postmodern University”, A dissertation Submitted to the Faculty of The Graduate School at The University of North Carolina at Greensboro.
* Gibson, D. M., Dollarhide, C. T., & Moss, J. M. (2010). Professional identity development: A grounded theory of transformational tasks of new counselors. Counselor Education and Supervision,50, 21–37.
* Glaser, Barney, G. (1978). Theoretical Sensitivity: Advances in the Methodology of Grounded Theory. 1st Edition. The Sociology Press. 164 pages.
* Glaser, B. & Strauss, A. (1967). The Discovery of Grounded Theory. Glenn, D. (1987). A Studies of Faculty Development Programs in American Association of Bible. Colleges Member Instutions. A Dissertation Doctor of Philosophy. Kansas State University.
* Hall, R. H. 1968. Professionalization and bureaucratization. American Sociological Review 33 (1): 92–104. doi:10.2307/2092242.
* Hass, S., Abdolmohammadi, M.J. and Burnaby, P. (2006), “The Americas literature review on internal auditing”, Managerial Auditing journal, 21(8), 835-844.
* Lamote, C., Engels, N. (2010). The development of student teachers’ professional identity. European Journal of Teacher Education, 33(1), 3-18.
* Luzzo, D. A., Funk, D. P., & Strang, J. (1996), “Attributional Retraining Increases Career Decision Making self efficacy”, The Career Development Quarterly, 44.
* McCrae N, Askey-Jones S, Laker C. Merely a stepping stone? Professional identity and career prospects following postgraduate mental health nurse training. J Psychiatr Ment Health Nurs 2014;21(9):767-273.
* Mihret, D.G. and Yismaw, A.W. (2007), “Internal audit effectiveness: an Ethiopian public sector case study”, Managerial Auditing Journal, 22(5), 470-484.
* Parker,S., Johnson, L.(2017). The Development of Internal Auditing as a Profession in the U.S. During the Twentieth Century. ACCOUNTING HISTORIANS JOURNAL, 44(2), 47–67.
* Pearson, F. C. (1989), “A Cross-sectional Study of the Relationship between Perry’s Scheme, Marcia’s Identity Statuses, Educational Level and Gender”, Doctoral dissertation, The Ohio State University.
* Slay HS, Smith DA. )2011(. Professional identity construction: Using narrative to understand the negotiation of professional and stigmatized cultural identities. Human Relations January ,64:85-107.
* Schwartz, Seth J. & Koen Luyckx & Vivian L. Vignoles (2011), Handbook of Identity Theory and Research, Springer New York Dordrecht Heidelberg London.
* Scott, L. A., & Black, D. R. (1999). Role modeling: An opportunity for the health education specialist. Health Education & Behavior, 26, 623-624.
* Simon, Bernd (2004), Identity in Modern Society: A Social Psychological Perspective, Oxford, UK: Blackwell.
* Skorikov, V. & Vondracek, R.W. (1998), “Vocational identity development: Its relationship to other identity domains and to overall identity development”. Journal of Career Assessment, 6(1).
* Stephen K. Asare, Brian C. Fitzgerald, Lynford E. Graham, Jennifer R. Joe, Eric M. Negangard, and Christopher J. Wolfe (2013) Auditors' Internal Control over Financial Reporting Decisions: Analysis, Synthesis, and Research Directions. AUDITING: A Journal of Practice & Theory:Vol. 32, No. Supplement 1, pp. 131-166.
* Strauss, A. & Corbin, J. (1998). Basics of Qualitative Research; Grounded Theory Procedures and Techniques. (2nd ed). Thousand Oaks. CA: Sage.
* Strauss and Corbin (1990/1998) Basics of Qualitative Research. London: Sage.
* Ten Hoeve, Y., Jansen, G., & Roodbol, P. (2013). The nursing profession: public image, self-concept and professional identity. A discussion paper. JOURNAL OF ADVANCED NURSING, 70(2):295-309.
*
Willett, G.,
Clarke, D.(2014). Constructing nurses' professional identity through social identity theory.
* International Journal of Nursing Practice,20: 164–169.
* Wu, Y., and B. Tuttle. (2014). The interactive effects of internal control audits and manager legal liability on managers’ internal controls decisions, investor confidence, and market prices. Contemporary Accounting Research 31 (2): 444–468. doi:10.1111/1911-3846.