* ایمانی، محمدتقی. آذرخش، تقی و اسماعیلتبار، مهدی. (1383). مدیریت از آغاز تا پست مدرن، چاپ اول، انتشارات فرهنگ سبز، ص209
* پارسائیان، علی. (1391). تئوریهای حسابداری، انتشارات ترمه، چاپ دوم
* جوکار و رحیمی. (1392). اثر هیجان خشم و سبکهای شناختی بر فرایند تصمیمگیری با واسطهگری
* تمایلات فراشناختی : ارائه مدلی یکپارچه در تصمیمگیری،روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی) : بهار 1392 ، دوره 9 ، شماره 27، صص.67 - 95.
* رستمی، فرحناز و علیآبادی، وحید. (1393). تأثیـر راهبردهـای یادگیـری شـناختی و فراشـناختی در پیش بینـی انگیزهی پیشـرفت تحصیلی دانشـجویان کشـاورزی دانشـگاه رازی کرمانشاه، فصل نامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، دوره 6، شمره 30، صص. 67-76.
* سعید، نسیم، زارع، حسین، موسی پور، نعمت الله، سرمدی، محمدرضا، و هرمزی، محمود (1389). فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، شماره58، صص.73-96
* صمصامشریعت، سید محمد رضا و رنجبرکهن، زهره. (1392). تحلیلی بر فراشناخت :بررسی دیدگاه ها و پژوهشها، چشم انداز امین در روانشناسی کاربردی، سال اول-شمار1(1)، صص1-24.
* مهدیانی، عارفه؛ سعید رجائی پور و یاسمین عابدینی. (۱۳۹۲). رابطه مؤلفه فراشناخت وقوف شناختی وسبک تصمیم گیری عقلایی درمدیران دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان،
کنفرانس بین المللی مدیریت، چالشها و راهکارها، شیراز،
http://www.civilica.com/Paper-ICMM01-ICMM01_0561.html
* نیکومرام، هاشم و محمودی، محمد. (1391). سنجش تاثیر سیستم اطلاعات حسابداری مدیریت مبتنی بر پشتیبانی تصمیم و هوش، فصلنامه علمی پژوهشی حسابداری مدیریت، سال پنجم، شماره سیزدهم، صص.47-65.
* وکیلیفرد، حمیدرضا و وکیلیفرد، مسعود. (1389). مدیریت مالی (جلد اول). چاپ هشتم، انتشارات جنگل.
* هوشمندجا، منیجه، جوانمرد، علی و مرعشی، سید منصور. (1393). بررسی رابطه خودکارآمدی و راهبردهای شناختی- فراشناختی با پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان پسر مقطع متوسطه عشایر، نشریه علمی پژوهشی فناوری آموزش، جلد 8 ، شماره 3، صص. 171-181.
* Abdel-Kader, M. and Luther, R. (2006). IFAC's Conception of the evolution of management accounting, Advances in management accounting, Vol. 15, pp.229-247
* Batha, K., & Carroll, M. (2007). Metacognitive training aids decision making. Australian Journal of Psychology, 59(2), 64-69. http://dx.doi.org/10.1080/00049530601148371
* Belkaoui, A. (1978). Linguistic relativity in accounting. Accounting, Organizations and Society, 3, 97–104
* Bransford, J. D., Brown, A. L. & Cocking, A. R., editors (2000).
How people learn: Brain, mind, experience, and school. National Research Council, National Academy Press, Washington, DC, p.281.
* Briers, M., Chua, W.F., (2002). The role of actor-networks and boundary objects in management accounting change: a field study of an implementation of activity-based costing. Acc. Organ. Society 26, 237–269.
* Bruning, Q. H., Schraw, G. J, Norby, N. M. and Rohning, R. R.(2001); Cognitive Psychology and Instruction, Upper Saddler River, N.J.: Pearson/Merrill/Prentice Hall.
* Chase, W.G. and Simon, H.A. (1973). The mind's eye in chess. In Visual Information Processing, ed. W.G. Chase. pp. 215-281. Academic Press, New York.
* Chi, M., Feltowich, P. and Glaser, R. (1981). Categorisation and representation of physics problems by expert and novices. Cognitive Science 5, 121-152.
* Collins, L., Carson, H. and Collins, D. (2016). Metacognition and Professional Judgment and Decision Making in Coaching: Importance, Application and Evaluation. International Sport Coaching Journal, 3(3), pp.355-361.
* Cua, K.O., McKone, K.E., Schroeder, R.G., (2001). Relationships between implementation of TQM, JIT, and TPM and manufacturing performance. Journal of Operation Management 19 (6), 675–694.
* Flamholtz, E., & Cook, E. (1978). Connotative meaning and its role in accounting change: A field study. Accounting, Organizations and Society, 3, 115–139.
* Flavell, J. H. 1979. Metacognition and cognitive monitoring: A new area of cognitive-developmental inquiry. American Psychologist, 34(10), 906–911
* Forza, C., (1996). Work organization in lean production and traditional plants: what are the differences? International Journal of Operation & Production Management. 16(2), 42–62.
* Grimaldi, P., Lau, H. and Basso, M. (2015). There are things that we know that we know, and there are things that we do not know we do not know: Confidence in decision-making. Neuroscience & Biobehavioral Reviews, 55, pp.88-97.
* Haried, A. A. (1972). The semantic dimensions of financial statements. Journal of Accounting Research, 10, 376–391.
Haried, A. A. (1973). Measurement of meaning in financial reports. Journal of Accounting Research, 11,117–145.
* Hauser, T., Allen, M., Rees, G. and Dolan, R. (2017). Metacognitive impairments extend perceptual decision making weaknesses in compulsivity. Scientific Reports, 7(1).
* Hronsky, J., & Houghton, K. (2001). The meaning of a defined accounting concept: regulatory changes and the effect on auditor decision making. Accounting, Organizations And Society, 26(2), 123-139.
http://dx.doi.org/10.1016/s0361-3682(00)00020-9
* Jones, T.C., Dugdale, D., (2002). The ABC bandwagon and the juggernaut of modernity. Accounting Organization. Society 27, 121–163.
* Miller, P., (1991). Accounting innovation beyond the enterprise: problematizing investment decisions and programming economic growth in the U.K. in the 1960s. Acc. Organ. Society 16, 733–762.
* Mouritsen, J., Larsen, H., Bukh, P., (2001). Intellectual capital and the capable firm: narrating, visualising and numbering for managing knowledge. Acc. Organ. Society 26, 735–762.
* Oliver, B. L. (1974). The semantic differential: A device for measuring the interprofessional communication of selected accounting concepts. Journal of Accounting Research, 12, 299–316.
* Osgood, C. E., Suci, G. J., & Tannenbaum, P. H. (1967). The measurement of meaning. Urbana: University of Illinois Press.
* Peña, A., Kayashima, M., Mizoguchi, R., & Dominguez, R. (2011). Improving Students’ Meta-cognitive Skills within Intelligent Educational Systems: A Review. Foundations Of Augmented Cognition. Directing The Future of Adaptive Systems, 442-451.
http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-21852-1_51
* Peterson, D., Kim, C., Kim, J., & Tamura, T. (2002). The perceptions of information systems designers from the United States, Japan, and Korea on success and failure factors. International Journal of Information Management, 22(6), 421-439.
http://dx.doi.org/10.1016/s0268-4012(02)00033-6
* Preiss, D., Cosmelli, D., Grau, V. and Ortiz, D. (2016). Examining the influence of mind wandering and metacognition on creativity in university and vocational students. Learning and Individual Differences, 51, pp.417-426.
* Schleifer, Lydia L. F. and Dull, Richard B.(2009); “MetaCognition and Performance in the Accounting Classroom”; Issues in Accounting Education, Vol. 24, No.3, pp. 339-367.
* Schraw, G. & Dennison, R.S. (1994). Assessing metacognitive awareness. Contemporary Educational Psychology, 19, 460-475.
* Shah, R., Ward, P.T., (2003). Lean manufacturing: context, practice bundles, and performance. Journal of Operations Management. 21 (2), 129–149.
* Stanovich, K. E., & West, R. F. (2007). Natural myside bias is independent of cognitive ability. Thinking & Reasoning, 13, 225–247.
* Strle, T. (2012). Metacognition and Decision Making: between First and Third Person Perspective. Interdisciplinary Description of Complex Systems, 10(3), 284-297.
http://dx.doi.org/10.7906/indecs.10.3.6
* Weißenberger, B.E. & Holthoff, G. J (2013). Cognitive style and connotative meaning in management accounting communication. Management Control, May 2013, Volume 24,
Issue 1, pp 1–25