* باباجانی، جعفر و آرش تحریری، (1392)، اطلاعات بازار درباره عوامل بنیادی و مدیریت سود، فصلنامه بررسیهای حسابداری و حسابرسی، دوره بیستم، شماره یکم، صص34-19.
* حاجیها، زهره، احمد گودرزی و زهرا فتاحی، (1392)، ارتباط ویژگیهای تردید حرفهای حسابرسان بر قضاوت و تصمیمگیری آنها، حسابداری مدیریت، سال ششم، شماره نوزدهم، صص 59-46.
* حساس یگانه، یحیی و امید مقصودی، (1390)، ارزشهای اخلاقی در قضاوت حرفهای حسابرس، اخلاق در علوم و فناوری، دوره 6، شماره 1، بهار 1390، صص 73-62.
* خوش طینت، محسن و جواد بستانیان، (1386)، قضاوت حرفهای در حسابرسی. مطالعات تجربی حسابداری مالی، شماره 18، تابستان 1386، صص 58-25.
* سازمان حسابرسی. (1384)، مسئولیت حسابرس در ارتباط با تقلب و اشتباه در حسابرسی صورتهای مالی، استاندارد شماره 240.
* رویایی، رمضانعلی، احمد یعقوب نژاد و کاوه آذین فر (1393)، ارتباط بین تردید حرفهای و قضاوت حرفهای حسابرسان مستقل، پژوهشهای حسابداری مالی و حسابرسی، سال ششم، شماره 22، تابستان 1393، صص 95-67.
* ملانظری، مهناز و غریبه اسماعیلی کیا، (1393)، بررسیهای حسابداری و حسابرسی، دوره 21، شماره 4، زمستان 1393، صص 526-505.
* Baron, R. S., Baron, P. H., & Miller, N. (1973).The Relation between Distraction and Persuasion. Psychological Bulletin, 80(4), 310–323.
* Bastardi, A., & Shafir, E. (1998). On the Pursuit and Misuse of Useless Information. Journal of Personality and Social Psychology, 75(1), 19–32.
* Bedard, J. C., & Biggs, S. F. (1991). Pattern Recognition, Hypotheses Generation, and Auditor Performance in an Analytical Task. Accounting Review, 622-642.
* Bell, T. B., Peecher, M. E., & Solomon, I. (2005). The 21st Century Public Company Audit: Conceptual Elements of KPMG’s Global Audit Methodology. Zurich, Switzerland: KPMG International.
* Bhojraj, S., & Libby, R. (2005). Capital Market Pressure, Disclosure Frequency-Induced Earnings/Cash Flow Conflict, and Managerial Myopia. The Accounting Review, 80(1), 1–20.
* Bouillon, M. L. (2007). Earnings Management: An Executive Perspective (book review). Issues in Accounting Education, 22, 126.
* Dechow, P. M., Hutton, A. P., Kim, J. H., & Sloan, R. G. (2012). Detecting Earnings Management: A New Approach. Journal of Accounting Research, 50(2), 275 334.
* Duncan, J. R. (2001). Twenty Pressures to Manage Earnings. CPA Journal, 71, 32–37.
* Graham, J. R., Harvey, C. R., & Rajgopal, S. (2005). The Economic Implications of Corporate Financial Reporting. Journal of Accounting and Economics, 40, 3–73.
* Jamal, K., Johnson, P. E., & Berryman, R. G. (1995). Detecting Framing Effects in Financial Statements. Contemporary Accounting Research, 12(1), 85–105.
* Jackson, S. B., & Pitman, M. K. (2001). Auditors and Earnings Management. CPA Journal, 71, 38–44.
* Johnson, P. E., Grazioli, S., & Jamal, K. (1993). Fraud Detection: Intentionality and Deception in Cognition. Accounting, Organizations and Society, 18(5), 467–488.
* Kahneman, D. (1973). Attention and Effort. Englewood Cliffs, NJ: Prentice- Hall.
* Lambsdorff, J. G. (2003). How corruption affects persistent capital flows. Economics of Governance, 4(3), 229-243.
* Luippold, B. L., Kida, T., Piercey, M. D., & Smith, J. F. (2015). Managing Audits to Manage Earnings: The Impact of Diversions on an Auditor’s Detection of Earnings Management. Accounting, Organizations and Society, 41, 39-54.
* Luippold, B. L., & Kida, T. E. (2012). The Impact of Initial Information Ambiguity on the Accuracy of Analytical Review Judgments. Auditing: A Journal of Practice & Theory, 31(2), 113–129.
* Macey, J. R., & Miller, G. P. (1990). Good Finance, Bad Economics: An Analysis of the Fraud-on-the-Market Theory. Stanford Law Review, 1059-1092.
* McKee, T. E. (2005). Earnings Management: An Executive Perspective. Mason, OH: Thomson Higher Education.
* Millstein, I. (2005). Part 2: When Earnings Management Becomes Cooking the Books. The Line between Legitimate and Inappropriate Accounting Techniques Can be a Blurry One, but the Audit Committee Must Endeavour to Make a Clear Distinction. Financial Times, May.
* Nelson, M. W., & Tayler, W. B. (2007). Information pursuit in financial statement analysis: Effects of choice, effort, and reconciliation. The Accounting Review, 82(3), 731-758.
* Nelson, M. W. (2009). A Model and Literature Review of Professional Skepticism in Auditing. Auditing: A Journal of Practice & Theory, 28(2), 1–34.
* Peecher, M. E., Schwartz, R., & Solomon, I. (2007). It’s all about Audit Quality: Perspectives on
Strategic-Systems Auditing. Accounting, Organizations and Society, 32(4–5), 463–485.
* Quadackers, L., Groot, T., & Wright, A. (2014). Auditors’ professional skepticism: Neutrality versus presumptive doubt. Contemporary Accounting Research, 31(3), 639-657.
* Redelmeier, D. A., Shafir, E., & Aujla, P. S. (2001). The Beguiling Pursuit of more Information. Medical Decision Making, 21(5), 376–381.
* Stout, L. A. (1988). The Unimportance of Being Efficient: An Economic Analysis of Stock Market Pricing and Securities Regulation. Michigan Law Review, 87(3), 613-709.
* Vlad, M., Tulvinschi, M., & Chiriţă, I. (2011). The consequences of fraudulent financial reporting. The USV Annals of Economics and Public Administration, 11(1), 264-268.