* اسلامی بیدگلی، غلامرضا و زارعی، حسین (1382). «پژوهش تجربی پیرامون روشهای تحلیل آماری در حسابرسی» بررسیهای حسابداری و حسابرسی، شماره 33، صص 130- 107.
* رجبی، روح الله و رجبی خشوئی (1387). هزینههای نمایندگی و قیمتگذاری خدمات حسابرسی مستقل. بررسیهای حسابداری و حسابرسی. دورهی 15، شماره 53؛ صص 35-52.
* سجادی ، سید حسین ؛ عربی ، مهدی ؛ (1389).تاثیر کیفیت حسابرسی بر مدیریت سود، فصل نامه حسابدار رسمی ،شماره 24،صص 23-16.
* کردستانی ، غلامرضا ؛ رحیمی ، مصطفی ؛(1389).بررسی رابطه بین کیفیت حسابرسی با هزینه سرمایه و مدیریت سود،فصل نامه مطالعات حسابداری ، شماره 26 ،صص 92-71.
* قدیری مقدم، ابوالمفضل و همکاران (1388)، بررسی توانایی مدلهای پیشبینی ورشکستگی آلتمن و اهلسون در پیشبینی ورشکستگی شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار، مجله دانش و توسعه، سال شانزدهم، شماره 28، صص 193- 220.
* مجتهدزاده، ویدا و آقایی، پروین (1383). «عوامل موثر بر کیفیت حسابرسی مستقل از دیدگاه حسابرسان مستقل و استفادهکنندگان» بررسیهای حسابداری و حسابرسی، شماره 38، صص 76- 53.
* نمازی ، محمد ؛ بایزیدی ، انوار ؛ جبارزاده کنگر لویی ، سعید ؛ (1387)، بررسی رابطه بین کیفیت حسابرسی و مدیریت سود در شرکتهای پذیرفته شده در بازار بورس اوراق بهادار تهران ،فصل نامه تحقیقات حسابداری و حسابرسی ،شماره 9،صص 22-4.
* یگانه، حساس و آذینفر، کاوه (1389). «رابطه بین کیفیت حسابرسی و اندازه موسسه حسابرسی» بررسیهای حسابداری و حسابرسی، شماره 61، صص 98- 85.
* Altman E.I. 1968;. Financial Ratios, Disarmament Analysis and the Prediction of Corporate Bankruptcy. The Journal of Finance Vol. 23.p.p: 589-609.
* Balsam, S., J. Krishnan and J. Yang.. 2003. Auditor industry specialization and earnings quality.Auditing: A Journal of Practice & Theory.vol. 22 (2).p.p: 71-97.
* Becker, C., M. Defond, J. Jiamblvo and K. Subramanyam.. 1998. The effect of audit quality on earnings management. Contemporary Accounting Research.vol. 15 (1).p.p: 1-2
* Bauw HV, Marleen Willekens2012. Evidence on (the lack of) Audit – quality. Differentiation in the Private Client Segment of the Belgian Audit Market; European Accounting Review; 13(3).p.p: 501 – 522.
* Cameran,KL, Prencipe and A., & P. Trombetta. 2008. The international debate over mandatory auditor rotation: A conceptual research framework. Journal of International Accounting, Auditing & Taxation 8.p.p: 43-66.
* Davis, R. A. and D. Neu .2009*.. A note on the association between audit firm size and audit quality. Contemporary Accounting Research (Spring).p.p: 479–488.
* DeAngelo, L., Auditor size and auditor quality.. Journal of Accounting and Economics.vol.3 (3).p.p: 183-199.
* Dunn K. and B.W. Mayhew. 2004. Audit firm industry specialization and client disclosure quality. Review of Accounting Studies 9 (1).p.p: 35 – 58.
* Deis, D. and G. Giroux. 1992. Determinants of audit quality in the public sector. The Accounting Review 67 (3).p.p: 462-479.
* Davis, Soo and Trompeter,, K.R. (2002), “Do non-audit service fees impairauditor independence? Evidence from going concern opinions”, Journal of AccountingResearch, Vol. 40 No. 4, pp. 1247-74.
* Francis, J. and E. Wilson. 2014. Auditor changes: A joint test of theories related to agency costs and auditor differentiation. The Accounting Review 63 (4).p.p: 663-682.
* Goelzer, D. 2010. Speech presented at the 2010 AICPA National Conference on Current SEC and PCAOB Developments, Washington, D.C., December 7,.Vol.7. p.p 251-289
* HAY, D., JETER, D. (2011), ‘The Pricing of Industry Special isation by Auditors in New Zealand‘, Accounting and Business Research 41, 2.p.p: 171-195
* Janin and Piot D. 2005. Speech presented at the 2005 AICPA National Conference on Current SEC and PCAOB Developments, Washington, D.C., December 7, 2005.Vol.25.p.p:264-275
* Jensen, M., 1986, Agency costs of FCF, corporate finance, and takeovers, The American Economic Review 76,Vol.23.p.p: 323-329.
* Kend, G. 2008. Does Big 6 auditor industry expertise constrain earnings management? Accounting Horizons 17 (Supplement).Vol.34.p.p: 1-16.
* Li, T., R. King and K. Gaver. 2010. Audit fees, industry specialization, and compliance with GAAS reporting standards. Auditing: A Journal of Practice & Theory 13 (2l).p.p: 42-55.
* Lawerns, V., I. Khurana, and J. Reynolds. 2011. Audit-firm tenure and the quality of financial reports. Contemporary Accounting Research 19 (4).p.p: 637-660.
* Myers, J., L. Myers, and T. Omer. 2003. Exploring the term of the auditor client relationship and the quality of earnings: A case for mandatory auditor rotation? The Accounting Review 78 (3).p.p: 779-800.
* Neal, T.L., Riley Jr., R.R., 2004. Auditor industry specialist research design. Auditing: A Journal of Practice and Theory 23 (2).p.p: 169–179.
* Nnechel & Vanstraelen, T.L., Jr., R.R., 2007. Auditor industry specialist research design. Auditing: A Journal of Practice and Theory 23 (2),P.P: 169–179.
* Sinnett , W. (2004). "Are there good reasons for auditor rotation?" Financial Executive 20 (7).p.p:29-32.
* Skat, D. (2005). “Auditing, consulting, and auditor independence”. Journal of Accounting Research, Vol. 22 No.2, p.p: 679-702.
* Tay, Mark H, D. T. Simon, and F. Greg Burton (2004), A Survey of Audit Service Pricing in South Korea, Research in Accounting Regulation, Vol. 13, p.p: 201-207.
* Teoh , S. and T. Wong. 1993. Perceived auditor quality and the earnings response coefficient. The Accounting Review 68 (2).p.p: 346-366.
* Titman S, Trueman B. 2014. Information Quality and the Valuation of New Issues. Journal of Accounting and Economics. 8(2): 159-172.
* Zgarni I, Hlioui K, Zehri F. 2014. Audit Quality and Earnings Management in the Tun isian Context. International Journal of Acco unting and Financial Reporting. 2(2): 17-33.
* Palmrose Z.V. (1988), An analysis of auditor litigation and audit service quality. The Accounting Review 63(1): 55-73.
* Wooten, T.C. (2003). Research about audit quality, The CPA Journal, 73(1):4851.