* اعتمادی، حسین ودیانتی دیلمی، زهرا (1387). بررسی آثار فرهنگ سازمانی، مشارکت در بودجه بندی وسیستم حسابداری مدیریت بر عملکرد ، مدیران، پژوهش های مدیریت در ایران، دوره 13، شماره 4، صص 60-35.
* حاجیها، زهره و خراط زاده، محدثه (1393). رابطه فرهنگ سازمانی و کاربرد نوآوری های حسابداری مدیریت در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، فصلنامه علمی پژوهشی حسابداری مدیریت، سال هفتم، شماره بیستم، صص 48-35.
* جلیلی، محمد. اعتصام حمید:(1389) کاربرد هزینه یابی هدف درشرکت های تولیدی ایرانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر، صص 50-14.
* رهنمارودپشتی، فریدون (1392).حسابداری مدیریت راهبردیمبتنی بر مدیریت هزینه ارزش آفرین، چاپ اول، تهران: انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات.
* رهنمارودپشتی، فریدون. جلیلی، محمد.(1392).هزینه یابی هدف مبتنی بر ارزش آفرینی، انتشارات ترمه، صص70-35.
* قربانی، محمود، نیشابوری، وحیدرضا، عرفانیان خانزاده، حمید و یعقوبی، محسن (1395). بررسی نقش میانجی قابلیت یادگیری سازمانی در رابطه بین تسهیم دانش و قابلیت نوآوری سازمانی، پژوهشهای مدیریت عمومی، سال نهم، شماره سی و چهارم ،صص 154-125.
* کلاین، پل ،صدرالسادات، سید جلال، مینائی، اصغر (2010). راهنمائی آسان تحلیل عاملی ، تهران، انتشارات سمت، چاپ اول.
* ولیان، حسن، کوشکی جهرمی، علیرضا و بودلائی، حسن (1396). طراحی مدل رویکرد قابلیتهای سازمانی مبتنی بر تئوری نقاط مرجع استراتژیک، پژوهشهای مدیریت راهبردی، سال بیستوسوم، شماره 65 ،صص151-131.
* Ali Umrani, W& at(2017). Organizational Culture and Business Performance: An Empirical Investigation in the Pakistani Context. International Journal of Academic Research in Economics and Management Sciences, 2017, Vol. 6, No. 1.
* Alwis, R.S. and Hartman.E. (2010). The use Of Tacit Knowledge Within Innovative Companies; Knowledge management In Innovative Enterprises, Journal of Knowledge Management, Vol 12, No 1,pp.133-147
* Al Azam, F, Extent of the Target Cost Application in Commercial Banks in Aqaba Special Economic Zone, Journal of Management Research, 2013, Vol.5, N.1.
* Ansari, S.L., Bell, J.F., Okano, H., 2007. A review of literature of target costing and cost management. In: Chapman, C.S., Hopwood, A.G., Shields, M.D. (Eds.), Handbook of MA Research, vol. 2. Elsevier, Oxford, pp. 507–530 at West Virginia University.
* Aruldoss, M, Travis, M.L. & Venkatesan, P. (2015). A reference model for business intelligence to predict bankruptcy. Journal of Enterprise Information Management, 28(2): 186- 217.
* Bock,S.,Pütz,Markus.,2017.Implementing Value Engineering based on amultidimensional quality-oriented control calculus with in aTarget Costing and Target Pricing approach. Int.J.ProductionEconomics183(2017)146–158.
* Burrows,G &Robert, H. Target Costing First and Second Comings, Department of Accounting and Business Information System, University of Melbourne, Victoria,Australia, May 2010.
* Chongruksu,W.(2009). Organizational Culture And The Use Of Management Accounting Innovations In Thailand, RU. Int. J. vol. 3(1), p113-124.
* Cooper, R., Slagmulder, R., 1997. Target Costing and Value Engineering. Productivity Press Inc., Portland.
* Davila, a.; wouters, m. Designing cost-competitive technology products through cost management. Accounting horizons, v. 18, n. 1, pp. 13-26, 2004.
* Hsi Lo, Y. Managerial Capabilities, Organizational Culture and Organizational Performance: The resource-based perspective in Chinese lodging industry. The Journal of International Management Studies, Volume 7 Number 1, April, 2012.
* Iranmesh, H.,Thomson,V.,2008.Competitive advantage by adjusting design characteristics to satisfy cost targets.Int.J.Prod.Econ.115(1),64–71.
* Kato, Yotaka & at. Target Cost Management and Organizational Theories, Management Accounting Workshop at Kobe University, February 1998.
* Kocsoy, M., Gurdal, K., Karabayir, M.E., 2008. Target Costing in TurkishManufacturing Enterprises. European Journal of Social Sciences 7(2),92-105.
* Juhmani,Omar I.H. Adoption and benefits of Target costing in Bahraini manufacturing companies Journal of Academy of Business and Economics Publisher: International Academy of Business and Economics Date:Pud Date:01/01/2010.
* Min Choe, J, The complementary roles of target costing and IT infrastructure in the knowledge management of manufacturing firms, Sankyuk-dong.
* Mjalli Al-Awawdeh, W& Adel Al-Sharairi, J(2012). The Relationship between Target Costing and Competitive Advantage of Jordanian Private Universities. International Journal of Business and Management, Vol. 7, No. 8; April 2012.
* Naqdi Bahar, M. Investigation of Difference between Target Costing Setting (TCS) Users and Non-Target Costing Setting (Non-TCS) Users in Iranian Companies. MAGNT Research Report, Vol.3 (7). PP: 61-83, 2015.
* Sukurai.M. M, Integrated Cost Management: Companywide Prescription for Higher Profits and Lower costs, Portland, Oregon,1996.