* اعتمادی، حسین و جواد منتظری، (1392)، بررسی عوامل موثر بر ساختار سرمایه شرکتهای پذیرفته شده در بورس تهران با تاکید بر رقابت بازار تولید، بررسیهای حسابرسی و حسابرسی، دوره 20، شماره 3، صص1-26.
* برزگر، قدرت الله، ، طالب تبار، میثم.، اصابت طبری، عصمت، (1393) ، بررسی ارتباط بین رقابت در بازار محصول و مدیریت سود، پژوهشهای حسابداری مالی، دوره 6، شماره 2، صص 73-88.
* پورحیدری، امید، سروستانی، امیر، (1391)، تاثیر رقابتی بودن بازار محصول بر هزینه نمایندگی. دانش مالی تحلیل اوراق بهادار، دوره 5، شماره 16، صص 13-28.
* سپاسی، سحر، کاظمپور، مرتضی و منور شعبانی، (1395)، رقابت در بازار محصول و تاثیر آن بر سه معیار مهم در تصمیمگیری: هزینه نمایندگی، ساختار سرمایه و هزینه سرمایه، مجله پژوهش حسابداری، شماره 24، صص 67-84.
* صفرزاده، محمدحسین و افسانه رفیعی، (1393) تبیین ارتباط بین رقابت در بازار محصول و راهبری شرکتی. مجله حسابداری، دوره 5، شماره 18، صص 25-48.
* محمود آبادی، حمید و شهلا ابراهیمی، (1392) بررسی تاثیر رقابت در بازار محصول بر پرداخت سود سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس تهران، تحقیقات حسابداری و حسابرسی، شماره 22، صص 92-109.
* نمازی، محمد، رضایی، غلامرضا و ممتازیان، علیرضا، (1393)، رقابت بازار محصول و کیفیت اطلاعات حسابداری، مجله پیشرفتهای حسابداری ، دوره 6، شماره 2، صص 131-166.
* واعظ، سیدعلی، قلمیر، محمدحسین و نسرین قنواتی، (1394)، تأثیر رقابت در بازار محصول بر کیفیت سود با بهرهگیری از تکنیک تحلیل عاملی، مجله دانش حسابداری، سال 6، شماره 21، صص 129-149.
* Askarnejad noori, B., Moradi, M., Khaled, N. (2016). Product Market Power, Industry Structure, and Corporate Earnings Management: Evidence from Tehran Stock Exchange. Journal of Asset Management and Financing, 2(1), 1-14.
* Cheng, p., Man, P., Cheong, H. (2013). The impact of Product market competition on earnings quality. Journal of Accounting and Finance, 53(1), 137-162.
* Datta, S., Iskandar-Datta, M., Singh , M. (2012). Product market power, industry structure and corporate earnings management. Journal of Banking & Finance, 37(2), 273–285.
* Giroud, X., Mueller, H. (2011). Corporate governance, product market competition and equity prices. Journal of Finance, 66(2), 563-600.
* Haider, J., Sadiqe, T. (2012). Earning management and dividend policy: empirical evidence from Pakistani listed companies. European Journal of Business and Management, 4 (12), 1905-2022.
* Herfindal, O. (1959). A General evaluation of competition in the copper industry. Copper Costs and Prices. 1870-1957, Baltimore, Published, P, 1959. Published for Resources for the Future by John.
* Jiang, K., Nofsinger, J., Bing, Z. (2015). Product market competition and corporate investment: Evidence from China.
Journal of Corporate Finance, 35(1), 196-210.
* Marciukaityte, D., Park, J. (2009). Market competition and earnings management, Available at Journal of SSRN 1361905.
http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.
* Markarian, G., Santalo, J. (2014). Product market competition, information and earnings management. Journal of Business Finance & Accounting, 41 (5), 572-579.
* Selarka, E. (2012). Corporate Governance and Product Market Competition. Working Paper, Madras School of Economics, India.
* Zulfiqar, H., Nousheen, A. (2010). Earning Management and dividend policy an empirical comparison between Pakistani listed companies and Chinese listed companies. International research journals of finance and economics, 14(1), 450-487