* بنی مهد، بهمن و حامد کاظمی محسن آبادی . (1391). رابطه بین شاخص مدیریت سود و سطح سود سال آتی. دوره چهارم شماره 15. صفحه 1 تا 20
* بنی مهد، بهمن، مهدی مرادزاده فرد و مهدی زینالی (1391) اثر حق الزحمه حسابرسی بر اظهار نظر حسابرس، مجله حسابداری مدیریت ، شماره 15 ، صص 41 الی 54
* دیانتی دیلمی ، زهرا و مرتضی بیاتی. (1394). رابطه رقابت بازار محصول و حق الزحمه حسابرسی مستقل. سال هفتم . شماره 37. ص 23 تا 38.
* سجادی، سیدحسین، و مهدی ابراهیمی مند،. (1385) عوامل کاهنده استقلال حسابرس مستقل. دوره اول. شماره1. از صفحه 95 تا 112)
* فرهاد خداد کاشی. (1388). دیدگاههای مختلف در مورد مفهوم و نظریه رقابت و تطبیق آن با وضعیت رقابت در بخش صنعت ایران. فصلنامة پژوهشها و سیاستهای اقتصادی. سال هفدهم. شماره 51. پاییز 88. صفحات 40-25.
* عبادی بهروز و رضا نظری (1393) بررسی تطبیقی تغییرات حق الزحمه خدمات حسابرسی و اظهار نظر حسابرسدر بخش خصوصی و غیر خصوصی، دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت ، شماره 12 صص 75 الی 86
* عبادی خورده بلاغ، بهروز و رضا نظری،(1393).بررسی تطبیقی تغییرات حق الزحمه خدمات حسابرسی و اظهار نظر حسابرس مستقل. دوره اول . شماره 1. از صفحه 95 تا 112)
* Ali, A., S. Klasa, and E. Yeung. (2009). “The limitations of industry concentration measuresconstructed with Compustat data”: Implications for finance research. Review ofFinancial Studies 22: 3439–3871.
* Almeida and Silva ,(2016).“the changes of auditor: the Portuguese case El cambio de auditor : El caso: portuuesejuly- December 2016,vol.19(2):181-186,doi:10.101
* Al-Harshani.(2007).“ A proposed Framework of Audit Fees Determinants in Kurdistan Region” European journal of Business and Management ISSN 2222-1905 (paper) ISSN 2222-2839 (online) vol 8 . No12
* Choi, J.-H., J.-B. Kim, X. Liu, and D. A. Simunic .(2008). Audit pricing, legal liability regimes, and Big 4 premiums: Theory and cross-country evidence. Contemporary Accounting Research 25 (1): 55-99.
* Caban-garcia ,and cammack.(2011). “audit Firm concentration and competition”. Journal of theoretical accounting Research,vol.5, issue 1.pp.1-24
* 6.Francis, J. and D, Stokes . (1986). “Audit prices, product differentiation and scale economies: further evidence from the Australian market”. Journal of Accounting Research, Vol. 24 No.2, pp. 383-93.
* 7.Francis, J. and D, Simon . (1987). “A test of audit pricing in the small-client segment of the US market”. The Accounting Review, Vol. 62 No.1, pp. 145-57.
* Gerakos,andsyverson.(2015).“ competition in the audit market : policy implication” . journal of accounting Research, vol .53, issue 4. September 2015. Pages 725-775
* Griffin et al.(2014). “the impact of IFRS Adoption on Audit Fees: Evidence from Jordan”. Accounting and Management information systems vol.13,no.3 pp.520-536
* Karuna ,C. (2007) Industry Product Market competition and managerial incentives. Journal of Accounting and Economics, 43,275–297.
* Leventis , S. weestman , P. and Caramanis(2011) Agency costs and product market competition: The case of audit pricing in Greece, British Accounting Review, 43(2): 112-119.
* Lifschuts et al .(2010). “influence of corporate governmance on audit and Non-audit fees”: Malaysian Evidence
* Marciukaityte,D and J. Park, (2009), “Market competition and Earninags Management”. Working Paper.Drexel University.
* Naser ,and, Nuseibeh,(2007). “Determinants of Audit fees: Evidence from an Emerging Economy” International Business Resaerch, vol.6,No.8
* Owusu-Ansah et al. (2010). “the pricing of statutory audit services in Greece” accounting Forum 34(2) : 139-152. June2010
* Vu,Dinh Ha Thu.(2011).“ Determinants of audit fees for Swedish listed non-financial firms in NASDAQ OMX stock holm” . Busp69 20121-department of business Administration
* Velte, and,Stiglbauer (2012). “Audit Market Concentration and Its Influences on Audit Qulity” International Business Research vol 5,No 11
* Watts,and,Zimmerman.(1981). “auditor size and audit quality” journal of accounting and economics 3 . 183-199.North-holland publishing company
* Wang,Y and, Chui , A.,(2015).“Product Market Competition and Audit Fees.” AUDITING: A Journal of Practice & Theory: November 2015, Vol. 34, No. 4, pp. 139-156