* تنانی، محسن و محمد محبخواه (1393). بررسی رابطه بین استراتژی کسبوکار با کیفیت سود و بازده سهام در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، پژوهشهای تجربی حسابداری، 13، 105-127.
* توکلنیا، اسماعیل. (1392). بررسی ارتباط استراتژی تجاری و گزارشگری سرمایه انسانی با استفاده از روش گشتاورهای تعمیمیافته، پژوهش حسابداری، (10)، 109-127.
* تیموری، ابراهیم و جمال آبرومند (1388). همآهنگی بین استراتژی سازمان و استراتژی ساختار با استفاده از نقاط مرجع استراتژیک (SRP)، فصلنامه پژوهشهای مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین (ع)، (2)، 127-146.
* حجازی، رضوان و منیژه رامشه (1392). بررسی روابط میان استراتژی تمایز، نوآوری و سیستمهای کنترل مدیریت، فصلنامه حسابداری و حسابرسی مدیریت، 2 (7): 61-74.
* رمضانی، پیمان. (1388). بررسی رابطه بین گونهشناسی استراتژیهای عمومی (مایلز و اسنو) و رفتارهای سازمانی استراتژیک در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران-پردیس قم.
* شفیعی، حسن و مجید صفارینیا (1390). خودشیفتگی، عزت نفس و ابعاد پرخاشگری در نوجوانان، فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، 2 (6)، 147-122.
* شیری، اردشیر؛ خلدشرفی، صبریه؛ دهقانیسلطانی، مهدی و علی یاسینی (1394). بررسی ارتباط بین خودشیفتگی مدیران و رفتارهای منافقانه با نقش میانجی رفتار ماکیاولیگری مدیران در سازمانهای دولتی شهر کرمانشاه، فصلنامه مدیریت سازمانهای دولتی، 3 (11)، 107-128.
* قلیپور، آرین؛ خنیفر، حسین و سمیرا فاخریکوزهکنان (1387). اثرات خودشیفتگی مدیران بر آشفتگی سازمانها، فرهنگ مدیریت، 18، 79-93.
* کریمی، کیانا و فریدون رهنمایرودپشتی (1394). تورشهای رفتاری و انگیزههای مدیریت سود، فصلنامه دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، 4 (14)، 31-15.
* مجیبی، تورج و منا میلانی (1390). بررسی رابطه استراتژی و ساختار سازمانی در شرکت توزیع برق نواحی استان تهران، فصلنامه مدیریت، 22، 14-23.
* نویننام، غلامعباس؛ شکرکن، مهناز و حسین مهرابیزادههنرمند (1380). بررسی رابطه ویژگیهای شخصیتی و سبکهای رهبری مدیران، علوم تربیتی و روانشناسی، 3 (3-4)، 106-87.
* نمازی، محمد و همکاران (1392). حسابداری مدیریت استراتژیک: از تئوری تا عمل، تهران: انتشارات سمت.
* Barton, S. L. and Gordon, P. J. (1988). Corporate Strategy and Financial Leverage, Strategic Management Journal, 9 (6): 623–632.
* Bentley, K. A.; Omer, T. C.; & Sharp, N. Y. (2013). Business Strategy, Financial Reporting Irregularities and Audit Effort, Contemporary Accounting Research, 30 (2): 780-817.
* Bruhn, J (1999). Control, Narcissism and Management Style, The Health Care Supervisor, 9: 43-52.
* Campbell, W. K. and J. D. Foster (2007). The Narcissistic Self: Background, an Extended Agency Model, and Ongoing Controversies. New York, NY, US: Psychology Press.
* Chatterjee, A. and D.C. Hambrick. (2007). It’s All about Me: Narcissistic Chief Executive Officers and Their Effects on Company Strategy and Performance, Administrative Science Quarterly, 52, 351-386.
* Campbell, W.K., B.J. Hoffman, S.M. Campbell, and G. Marchisio (2011). Narcissism in Organizational Contexts. Human Resource Management Review, 21 (4): 268-284.
* Chen, S. (2010). The Role of Ethical Leadership versus Institutional Constraints: A Simulation Study of Financial Misreporting by CEOs, Journal of Business Ethics, 93(1), pp. 33-52.
* Chenhall, R. and Kim, L. S. (1998). Factors Influencing the Role of Management Accounting in the Development of Performance Measures within Organizational Change Programs, Management Accounting Research, 9: 361-386.
* Caers, R.; Du Bois, C.; Jegers, M.; De Gieter, S.; De Cooman, R.; and R. Pepermans. (2009). A Micro-Economic Perspective on Manager Selection in Nonprofit Organizations, European Journal of Operational Research, 192 (1): 173-197.
* Donnellan, B. M.; Trzesniewski, K. H.; Robins, R. W.; Moffitt, T. E.; and A. Caspi. (2005). Low Self-Esteem Is Related to Aggression, Antisocial Behavior, and Delinquency, Psychological Science, 16, 328-335.
* Foster, J. D.; Reidy, D. E.; Misra, T. A. and J. S. Goff. (2011). Narcissism and Stock Market Investing: Correlates and Consequences of Cocksure Investing. Personality and Individual Differences, 50(6), pp. 816-821.
* Frino, A.; Lim, M. Y.; Mollica, V.; and R. Palumbo. (2015). CEO Narcissism and Earnings Management, Working Paper,
http://ssrn.com/abstract= 2539555.
* Graham, J. R.; Harvey, C. R.; and M. Puri (2013). Managerial Attitudes and Corporate Actions, Journal of Financial Economics, 109 (1), 103-121.
* Hayward, M. L. A.; Rindova, V. P.; and T. G. Pollock (2004). Believing One’s Own Press: The Causes and Consequences of CEO Ego, Strategic Management Journal, Vol. 25, Issue. 7, pp. 637-653.
* Herrmann, P. and S. Nadkarni (2014). Managing Strategic Change: The Duality of CEO Personality, Strategic Management Journal, 35: 1318-1342.
* Higgins, D., Omer, T. and Phillips, J. D. (2015). The Influence of a Firm's Business Strategy on its Tax Aggressiveness, Contemporary Accounting Research, 32 (2): 674-702.
* Horngren, C. T.; Datar, S. M.; and M. V. Rajan (2012). Cost Accounting: A Managerial Emphasis, 14th Edition, New Jersey: Prentice-Hall, Inc.
* Ittner, C., and Larcker, D. (1997). Product Development Cycle Time and Organizational Performance, Journal of Marketing Research, 34 (1): 13-23.
* Jia, Y.; van Lent, L.; and Y. Zeng. (2014). Masculinity, Testosterone, and Financial Misreporting, Journal of Accounting Research, 52(5), pp. 1195-1246.
* Jorstad. J. (1996). Narcissistic and leadership: Some Differences in Male and Female leaders, Leadership and Development Journal: 17-22.
* Lewis, G. J.; Lefevre, C. E.; and T. C. Bates (2012). Facial Width-to-Height Ratio Predicts Achievement Drive in US Presidents, Personality and Individual Differences, 52(7), pp. 855-857.
* Lubit, R. (2002). The Long-Term Organizational Impact of Destructively Narcissistic Managers, Academy of Management Executive, 16 (1): 127-138.
* Miles, R. E., and C. C. Snow. (1978). Organizational Strategy, Structure and Process, New York: McGraw-Hill.
* Nadkarni, S. and P. Herrmann (2010). CEO Personality, Strategic Flexibility, and Firm Performance: The Case of the Indian Business Process Outsourcing Industry, Academy of Management Journal, 53 (5): 1050-1073.
* Norberg, P. (2009). I Don’t Care that People Don’t Like What I Do – Business Codes Viewed as Invisible or Visible Restrictions, Journal of Business Ethics, 86(2), pp. 211-225.
* O’Brien, J. P. (2003). The Financial Leverage Implications of Pursuing a Strategy of Innovation, Strategic Management Journal, 24: 415-431.
* Olsen, K. J. and J. M. Stekelberg. (2016). CEO Narcissism and Corporate Tax Sheltering, Journal of the American Taxation Association, 38 (1): 1-22.
* Olsen, K. J.; K. K. Dworkis; and S.M. Young. (2014). CEO Narcissism and Accounting: A Picture of Profits, Journal of Management Accounting Research, 26: 243-267.
* O'Reilly, C. A.; Doerr, B.; Caldwell, D. F.; and J. A. Chatman. (2014). Narcissistic CEOs and Executive Compensation, The Leadership Quarterly, 25(2): 218-231.
* Pfattheicher, S. (2016). Testosterone, cortisol and the Dark Triad: Narcissism (but not Machiavellianism or psychopathy) is positively related to basal testosterone and cortisol, Personality and Individual Differences, 97, 115-119.
* Pincus, A. L.; Ansell, E. B.; Pimentel, C. A.; Cain, N. M.; Wright, A.; and Levy, K. N. (2009). Initial Construction and Validation of the Pathological Narcissism Inventory, Psychological assessment, 21(3): 365-379.
* Rijsenbilt, A. and H. Commandeur. (2013). Narcissus Enters the Courtroom: CEO Narcissism and Fraud, Journal of Business Ethics, 117 (2): 413-429.
* Wallace, H. M. and R. F. Baumeister (2002). The Performance of Narcissists Rises and fall with Perceived Opportunity for Glory, Journal of Personality and Social Psychology, 82(5), pp. 819-834.
* Salmivalli, C. (2001). Feeling Good About Oneself, Being Bad to Others? Remarks on Self-Esteem, Hostility, and Aggressive Behavior, Aggression and Violent Behavior, 6 (4): 375-393.
* Twenge, J. M. and W. K. Campbell. (2003). “Isn’t It Fun to Get the Respect That We’re Going to Deserve?” Narcissism, Social Rejection, and Aggression, Personality and Social Psychology, 29 (2): 261-272.
* Wong, E. M.; Ormiston, M. E.; and M. P. Haselhuhn. (2011). A Face Only an Investor Could Love, CEOs’ Facial Structure Predicts Their Firms’ Financial Performance, Psychological Science, 22(12), pp. 1478-1483.
* Zyglidopoulos, S. C.; Fleming, P. J.; and S. Rothenberg (2009). Rationalization, Overcompensation and the Escalation of Corruption in Organizations, Journal of Business Ethics, Vol. 84, Issue. 1, pp. 65–73